text

Perkongsian Pengalaman

Ahad, 14 Ogos 2011

PELANCARAN MANUAL QE-5S EDISI KEDUA

Sebagai simbolik Amalan 5S, semua anggota kerja memakai baju rasmi 5S stesen pada hari pelancaran.
Antara anggota kerja yang hadir
Encik Husaini sewaktu ucapan pelancaran.
Ketua-ketua kumpulan 5S bergambar bersama PC Jitra selepas pelancaran.


Sebagai salah satu usaha ‘Kaizen–Perubahan Berterusan’ dan ke arah ‘Persijilan Semula’, Jawatankuasa Promosi TNB Jitra telah mengambil inisiatif untuk mengeluarkan ‘Buku Manual Amalan Persekitaran Berkualiti (QE-5S) TNB Jitra Edisi 2’. Antara tujuannya ialah sebagai buku yang menerangkan semua intipati sistem pengamalan Amalan Persekitaran Berkualiti (QE-5S) di TNB Jitra. Maklumat didalamnya menerangkan setiap maksud atas setiap sesuatu yang dilaksanakan dan akan dipertingkat dari semasa ke semasa mengikut keperluan.

‘Buku Manual Amalan Persekitaran Berkualiti (QE-5S) TNB Jitra Edisi 2’ ini juga dikeluarkan bagi tujuan mengumpul semua sistem-sistem pengamalan Amalan Persekitaran Berkualiti (QE-5S) yang diwujudkan di TNB Jitra untuk diseragamkan penggunaannya di semua zon oleh setiap warga kerja. Penyeragaman ini kearah menyokong ‘S’ yang keempat iaitu ‘Seragam’ seterusnya memudahkan semua warga kerja untuk mengamalkannya – ‘S’ kelima, sentiasa amal.
Adalah menjadi harapan supaya ‘Buku Manual Amalan Persekitaran Berkualiti (QE-5S) TNB Jitra Edisi 2’ ini akan dapat memberi panduan kepada semua warga kerja. Insya-Allah,pelbagai lagi usaha akan dilaksanakan agar 5S akan sentiasa menjadi tonggak menyokong kejayaan TNB Jitra mencapai semua matlamatnya. Terbitnya ‘Buku Manual Amalan Persekitaran Berkualiti (QE-5S) TNB Jitra Edisi 2’ ini juga bermaksud semua intipatinya adalah sebagai ‘Standard’ dan Piawaian Pengamalan Buku Manual Amalan Persekitaran Berkualiti (QE-5S) TNB Jitra.

Majlis pelancaran telah disempurnakan oleh Pengurus Cawangan (Jitra), En Husaini bin Shahidan. 

Tahniah kepada semua anggotakerja TNB Jitra. Jitra Boleh!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan